Sıkça Sorulan Sorular

Diş tedavileri çok büyük bir çeşitlilik arz etmekte ve pek çok hastada birden fazla tedavi gereksinimi olabilmektedir.Bununla beraber her tedavide karşılaşılan problemler ve cevaplar aynı olmuyor.

Dişler nasıl beyazlar?

Diş beyazlatma, dişlerin yüzeyindeki gözenekli mine yapısında oluşan renkli organik ve inorganik maddelerin diş beyazlatma jelleri (karbemid peroksit) ile giderilmesi işlemidir.

Beyazlatma dişlerime zarar verir mi?

Diş hekimi kontrolünde yapılan beyazlatmanın dişlere hiçbir zararı yoktur. Aksi takdirde bu uygulamayı hem kendimize hem sevdiklerimize yapmazdık.

Ultrosonik temizleyiciler dişe zarar verir mi?

Yanlış kullanım sonrasında dişte mikron düzeyinde çiziklere sebep olabilir. Bu da parlatma ve fluor uygulama işlemleri yapılmazsa dişlerin kısa sürede tekrar renklenmesine sebep olur. Bu yüzden diş hekimliği eğitimi almamış kişilere yaptırılan tedaviler biçok kez istenen sonuçları veremez.

İmplant nedir? Herkese yapılabilir mi?

Doğal dişler çürük, dişeti hastalığı, kaza vs. gibi nedenlerle kaybedilebilir. İmplant tedavisiyle bu dişsiz boşluklara kişinin kendine aitmiş gibi yeniden “”diş” yapılabilir. İmplant tedavisi çene gelişimini tamamlamış ve genel sağlık durumu iyi olan her hastada uygulanabilir. Çok nadir görülen bazı sağlık problemlerine sahip hastalar dışında iyi ağız hijyenine sahip, diğer dental problemleri giderilmiş hastalarda implant tedavisi 35 yıldır %98’e varan başarı oranıyla uygulanmaktadır. Ayrıca son yıllarda görüntüleme ve ileri cerrahi tekniklerin gelişmesi implant için yetersiz kemik kavramını neredeyse geçersiz kılmıştır.

Tedavi sırasında acı çeker miyim? Tedavi ne kadar sürer?

İmplant operasyonu sırasında ve sonrasında hastanın duyduğu ağrının seviyesi, diş çekimi işleminde hissedilen ağrıyla eşittir yani hasta açısından gayet konforlu bir operasyondur. Normal bir vakada bir implantın yerleştirilme süresi de yaklaşık 20-30 dk.dır.

İmplant tedavinin avantajları nelerdir?

İmplant tedavisinin en önemli avantajı, komşu doğal dişlere zarar verilmemesidir. Bunun yanında kemik erimesini engellemesi, yapılan protezleri hastanın kendi dişi gibi hissetmesi, genellikle çok basit ve kısa süren bir operasyonla işlemin tamamlanması da diğer önemli avantajları arasındadır. Ayrıca dental implantlar, doğal gülüşünüzü de geri kazanmaya yardımcı olurlar. Açıktır ki, güzel bir gülümseme özgüven, canlılık ve gençlik sunar.

Kanal tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Kök kanal tedavisi sırasında anestezi yapılacağı için hasta herhangi bir ağrı hissetmez.

Diş enfeksiyonlarında antibiyotik kullanımı gerekli midir?

Normal şartlarda kanal tedavisi sırasında antibiyotik kullanımına gerek yoktur. Ancak ileri enfeksiyon varlığında ya da dişte aşırı hassasiyet durumunda antibiyotik verilebilir.

Kanal tedavisi tekrarı nedir?

Steril koşullarda ve doğru yapılmış kanal tedavilerinin başarı oranı %90 – 95 arasındadır. Tedavi sırasında temizlenmeyen sinir dokusu kaldıysa, kök kanal dolgusunun ve üst dolgusunun yeterli yapılmadığı durumlarda kanal içerisine mikroorganizmaların sızmasıyla, tedavi sırasında perforasyon ya da kırıkların oluşmasıyla kök kanal tedavisinin başarısızlığından bahsedilir. Başarısız bir kanal tedavisini yemek sırasında dişlerde ağrı, sponton ağrı, kök ucunda şişlik ve kızarıklık belirtilerinden anlayabiliriz. Başarısız kanal tedavisi yenilenerek, tedavi tekrarlanır. Bu işlem yetersiz kalıyorsa apikal rezeksiyon işlemi uygulanarak, kök ucuna cerrahi olarak ulaşılır, enfeksiyon temizlenir ve kapatılır. Kanal tedavisi tekrarlanması ve cerrahi müdahele yetersiz kalırsa dişin çekimi düşünülmelidir..

20 yaş dişleri hangi durumlarda ve ne zaman çekilmelidir.

20 yaş dişleri bazı durumlarda çenedeki yer darlığı sebebiyle çıkamazlar. Tam olarak gömülü (hem diş eti hem çene kemiği altında kalan ağızda hiç görülmeyecek şekilde) kalabildikleri gibi diş etinin altında yarı gömülü kalarak ağız ortamıyla ilişkili hale gelebilirler. Bu durumda diş etinden çıktıkları bölgede gıdaların sıkışmasına ve birikmesine yol açarak enfeksiyona neden olurlar. 20 yaş dişinin çevresindeki diş etinde şişlik ve kızarıklık, boyuna ve kulağa yayılan şiddetli ağrı, lenf bezlerinin şişmesi, ağız açma ve yutkunma sırasında ağrıya neden olan bu tabloya perikoronitis adı verilmektedir.Bu durumlarda diş çekilmelidir.